keskiviikko 23. lokakuuta 2013

kasvisruokavinkki: italianpata

Julkaisin edellisessä blogissa pari kasvisruokareseptiä (linssipihvit ja kesäkurpitsakeitto) ja nyt ois taas pitkästä aikaa luvassa yksi mun luottoresepteistä! Mun kasvisreseptivalikoima on hyvin rajallinen ja samoin nykyisin ruoanlaittoon käyttämäni aika, joten siitä syystä näiden julkaisukin on venynyt aina varsin pitkälle, haha... Eniveis, nyt olisi taas luvassa helppo kasvisruoka, josta riittää moneksi päiväksi! Olen käyttänyt tätä ohjetta tosi pitkään ja alkujaan se taisi olla joltain keskustelupalstalta napattu.
Italianpata (n. 5 annosta)
öljyä
paprikajauhetta
pippuria
2-3 valkosipulinkynttä
1-2 sipulia
2 dl tummaa soijarouhetta
n. 5 dl vettä
800 g tomaattimurskaa
1 kasvisliemikuutio
200 g tummaa spagettia
1 pieni pussi herne-maissi-paprikaa

 Silppua sipuli ja valkosipuli ja kuullota niitä kattilassa pari minuuttia.Kuumenna öljy kattilassa ja lisää mausteet.
 Lisää soijarouhe ja vesi, tomaattimurska sekä kasvisliemikuutio.
 Anna keitoksen poreilla puoli tuntia.
 Lisää pätkitty spagetti.
 Kun spagetti on pehmeää (n. 10 minuutin kuluttua), lisää vielä hernemaissipaprika ja vähän mausteita.
 Voilà!
Tätä olen vetänyt salaatin/porkkanaraasteen ja raejuuston kanssa viimeisen viikon ajan. Seuraavaksi vois tehdä taas sosekeittoa pitkästä aikaa!

5 kommenttia:

  1. Nää on ihan parhaita, sairaan helppo tehä ja myös sairaan hyvii! Itekin just tänään tein samanmoista, spagetin tilalla vaan riisiä ja soijarouheen kaverina jauhelihaa. Tosin mulla on vaan vähän se ongelma, et sit ku kerranki onnistun tekee jotai oikeesti hyvää ruokaa, nii sit myös syön vähä turhan paljon eikä se riitäkkää nii pitkäks aikaa ku ajatteli hahah:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha älä vaan, ite en ainakaan jaksa käyttää hirveesti aikaa ruoanlaittoon ennen/jälkeen työpäivän, joten siksi tykkään tällasista nopeista ruoista :) Ja joo, mä en voi ostaa/tehdä mitään ylihyvää ruokaa kun muuten hotkasen sen melkein kerralla alas...

      Poista
  2. Oi kuullostaa ihanalta! Pakko kokeilla joskus. Kannattaa muutwn käyttää mielummin vaaleaa soijarouhetta. Tumman ja vaaleen erona on vain väriaine..:--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tää on tällanen perus-arkiruoka :) Ja tiiän joo tosta väriainehommasta, toi tumma soijarouhe tarttu matkaan kai ihan vaan tottumuksen vuoksi, kun oon ostanut sitä ennenkin ja se muistuttaa enemmän jauhelihaa :D Ens kerralla voisin kokeilla vaaleeta, ei kai se oo niin väristä kiinni! (Voin leikkii et se on kanajauhelihaa ja siks vaaleempaa, eiks nii?)

      Poista
    2. Haha joo. Tai mä monesti lorautan joukkoon soijakastiketta, niin rouheenkin väri muuttuu. :--) ps. Kokeilin tätä ja tuli kyllä hyvää. Jää ehdottomasti mun arkiruoka-listalle.

      Poista