perjantai 7. maaliskuuta 2014

Roadtip to Albany!

Ohoi! Kuten jo mainitsin, vietin viikonlopun roadtripistä nauttien, ja nyt näin perjantain kunniaksi olisi luvassa pitkä selonteko kuvien kera!
Lauantaiaamuna lähdin rinkka selässä kohti Perth Cityä ja sieltä suunnattiin autovuokraamoon. Tarkoitus oli olla jo kymmenen aikoihin huristelemassa kohti Wave Rockia, mutta kuten tavallista, reissuaikataulu vähän venyi. Autoa odotellessa menikin melkein pari tuntia (koska paikassa oli vain yksi asiakaspalvelija), joten hylättiin suosiolla ajatus idän nähtävyyksistä. Sen sijaan suunnattiinkin suoraan kohti Albanya hyvillä fiiliksillä.
Lauantaina koko päivä kului matkaa tehdessä, telttaa leirintäalueelle pystyttäessä ja pizzataksia odotellessa, mutta seuraavana aamuna herättiin hyvissä ajoin, jotta kerettäisiin näkemään mahdollisimman paljon! Ensimmäisenä ajettiin Torndirrup-kansallispuistoon ihailemaan huikeita maisemia ja miljoonia vuosia vanhoja kalliomuodostelmia.
Kallioiden vaikuttavuutta oli aika vaikea taltioita 50-millisellä objektiivilla tai fisulla, mutta näkymät olivat henkeäsalpaavat! Tässä kuvassa esiintyy The Gap, pystysuorilla seinämillä varustettu kuilu, jonka keskellä kuohui syvänsininen valtameri.
Tässä puolestaan meikäläisen ei hodari- vaan enemmänkin makkarajalat sekä toinen puiston vetonauloista, Natural Bridge. Olin muuten ihan onneissani kirmaillessani tuolla kivenjärkäleiden keskellä kuin vuorikauris - mä luulen että saattaisin tykätä jostain kalliokiipeilystä!
Kivien luota lähdettiin ajamaan kohti Albanyn Windfarmia, jossa totta kai vesi oli huikaisevan turkoosia ja maisemaa rytmittivät isot tuulimyllyt. Siellä myös kulki tuollainen vaelluspolku, joka kulkee 1000 (tuhat!) kilometriä pitkin rannikkoa... Ei lähdetty seuraamaan reittiä loppuun asti, mutta kuinka makeeta sellanen ois!! :-D
Ei toi riippuliitokaan pahitteeksi olisi! (Huhhuh, alkaiskohan nää elämyslajeista haaveilut jo riittää? Okei, haluaisin mä myös oppia skeittaamaan ja surffaamaan ja vesihiihtämään ja vaikka mitä!!)
Lounaan jälkeen päätettiin piipahtaa Old Marron Farmilla katselemassa eläimiä, kun aikaa olikin vielä yllättävän paljon. Siellä oli ihan perus maatilan eläimistöä hepoista kanoihin ja pupuvauvoihin, sekä lisäksi mulle vähän vieraampia otuksia kuten dingoja, emuja ja laama...
...ja lisäksi vielä lintutarha täynnä toinen toistaan värikkäämpiä papukaijoja!
Ei ollut epäilystä kuka oli lintujen suosikki... :-D
Farmilta me ajettiin katsastamaan rantoja, ja päädyttiin Little Beachille. Sää oli sen verran kolea ja vesi kylmää, ettei käyty uimassa, mutta huhhuh mitä maisemia taas!
Toi paikka oli kuin kätketty paratiisi, vaikkakaan kuvat eivät tee oikeutta...
Illalla palattiin jälleen leirintäalueelle (ja bongailtiin ajomatkan aikana varmaan toistasataa kengurua chillailemassa pelloilla!). Meidän autossa oli tollainen näppärä kattoteltta, jonka sai käännettyä esiin viidessä minuutissa ja joka oli vielä yllättävän mukavakin. Ihan mahtava keksintö!
Seuraavana päivänä sää olikin jo niin ankea, etten jaksanut liiemmin kaivaa kameraa esiin. Me ajettiin Denmarkiin, jossa käytiin katselemassa maisemia (eli rantoja), joissa ei taaskaan ollut valittamisen aihetta :-)
Lopuksi me käytiin vielä Top tree walkilla puiden latvojen korkeudessa ennen kuin lähdettiin kohti kotia! Täytyy sanoa että oli kyllä kivat kolme päivää, ja samanlainen kokemus kelpaisi kyllä uudestaan! Nyt, kun mulla on alle kolme kuukautta jäljellä täällä (jestas kun tää aika tuntuu lyhyeltä!), niin pitää alkaa tutustua ahkerammin nähtävyyksiin, että varmasti ehdin kokea kaiken haluamani ennen kotiinpaluuta. :-)

Translation: Our roadtrip to Albany and Denmark included breathtaking views, nice people, dozens of wild kangaroos and a car with a roof top tent - what else could I even need? Weekend well spent!

1. aaa näyttää niin upeelta!! ja en oo ikinä kuullukkaan tommosesta auton kattoteltasta :-D haha