maanantai 20. huhtikuuta 2015

Xi'an, terrakottasotilaat ja satunnaisia faktoja

Tässä on tullut pidettyä tahattomasti viikon mittaista blogitaukoa hyvin alkaneen bloggausputken jälkeen! Mun aika on kulunut aika pitkälti pääsykokeisiin lukiessa ja arkiaskareissa. Tällä kertaa kuvissa esiintyy Xi'anin kaupunki ja terrakottasotilaat, mutta reissukertomuksen sijaan päätinkin raapustaa 10 satunnaista faktaa itsestäni!
1. Eilen äänestin ekaa kertaa vaaleissa!! (Viime vuonna eurovaalien aikaan olin Australiassa ja lähin äänestyspaikka oli toisella puolella ko. mannerta. Ei tullut lähdettyä.) Jee oon innoissani. 
2. Meidän koulussa ollaan niin poliittisesti valveutuneita, että se tulee jo vähän korvista ulos. Tykkään kyllä lukea ja olla selvillä asioista, mutta kun se on joka bileissä ja bussimatkalla keskustelunaiheena, alkaa kuka tahansa haaveilla meikeistä ja ihmissuhteista lörpöttelemisestä. 
3. Olin kuitenkin itsekin eilen vaalivalvojaisissa (jotka päättyivät vähän kehnoihin fiiliksiin...) ja olen pohtinut puolueeseen liittymistäkin. Ehkä joskus sitten!
4. Inhoan sinä-passiivia suomen kielessä. 
5. En myöskään tykkää sanasta tahtotila. 
6. Ensi kerralla haluan matkustaa ehkä jonnekin muualle kuin Aasiaan.
7. Ennen haaveilin ulkomailla asumisesta, mutta glamour siitä rapisi au pairiuden myötä. Yliopistossa olisi kuitenkin kiva lähteä vaihtoon!
8. En osaa yhtään kävellä korkkareilla! Pidän niitä ehkä kerran vuodessa juhlissa ja joka kerta joudun kävelemään tosi hitaasti, etten tömistelisi polvet koukussa :-D
9. Meillä on kesäksi maailman hienoin kämppä enkä malta yhtään odottaa että päästään muuttamaan sinne!!!
10. Musta olisi kivaa hankkia joskus koira, mutta olen aika pahasti niille allerginen... Toivottavasti hommaan löytyisi joskus joku ratkaisu!

Eipä mulla sitten muuta tällä kertaa. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :-)

2 kommenttia:

  1. Jee mäkin äänestin ekaa kertaa eduskuntavaaleissa ja olin ihan täpinöissäni! :D Ja mitä tohon politiikkaan tulee, niin mun haluttomuus keskustella johtuu siitä, että oon suhteellisen ulapalla kaikesta. Välillä mua oikeesti hävettää olla yhteiskuntatieteellisen tiedekunnan opiskelija ja silti ymmärtää politiikkaa kehnosti.. :D Nää asiat kaiken lisäks vielä kiinnostaa mua, mutta hyvin usein saan tuntea itteni tyhmäks, kun toiset alkaa argumentoimaan syvällisesti poliittisista ongelmista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla on kyllä ihan sama juttu! Vaikka seuraisinkin asioita, en tunne, että tiedän asiasta tarpeeksi heittääkseni jonkin valmiin mielipiteen aiheesta... Ja sitten tosiaan kaikki muut ympärillä pudottelee pikku faktoja ja argumentoi perusteellisesti oman kantansa puolesta :-D

      Poista