maanantai 1. helmikuuta 2016

Outoja tapoja ja muuta nippelitietoa

1. Mun läppärin näytön sisälle joutui pikkukärpänen Bangkokissa vuonna 2013, ja fiksuna tyttönä litistin sen keskelle näyttöä. Tuolla se killuu edelleen, onneksi jo puoliksi maatuneena...

2. Olen aika paha kielioppikansallissosialisti. Etenkin sanan periaattessa kirjoittaminen muodossa perjaatteessa saa mut aina raivon partaalle :-D (MIKSI kukaan kirjoittaisi niin?!?!?)

3. Olen tosi huono ostamaan kenkiä. Esimerkiksi kunnon kesäkenkien ostamisesta olen puhunut vuodesta 2012 asti. Joko en tiedä mitä haluan tai sitten tiedän niin tarkkaan, etten löydä prikulleen oikeanlaisia popoja.
4. Potkin miltei joka yö mun peiton pois pussilakanasta. (Kertokaa jooko, että tähän on jo keksitty joku tarrapintainen pussilakana tai muu patenttiratkaisu!)

5. Tän viikon sisään olen nähnyt unia Donald Trumpista, kaljaa juovasta tiikerinpennusta ja ihan kaikesta siltä väliltä. Mun vilkas unielämä selittänee kohdan 4.

6. Olen ainakin toistaiseksi saanut päätettyä mun opintojen suunnan! Jee! Suunnitelmissa on painottua laskikseen ja yritysjuridiikkaan, mahdollisesti tilintarkastuksen puolelle.

7. Mun on pakko avata suklaakonvehtien paperit aina kokonaan suoriksi (ei siis vain ottaa konvehtia ja jättää paperia myttyyn). Iida teki joskus noin ja tapa tarttui muhunkin. :-D

Hyvää helmikuun alkua kaikille!

8 kommenttia:

  1. Mä ompelin joskus pussilakanan aukkoon muutamat napit niin ei tarvinnut katella enää sieltä roikkuvaa täkkiä. :) ps kiva postaus tämä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo edes tajunnut että sinne voisi ihan itse ommella nappeja :-D Hei kiitti vinkistä ja kommentista!

      Poista
  2. Jaan ihmisten kielioppiin ärsyyntymisen! Tosi monella bloggaajalla homma ei vaikuta olevan hallussa yhtään ja etenkin yhdyssanojen kanssa tehtävät virheet polttaa meikän verkkokalvoja :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo ymmärrän täysin! Toki ymmärrän että kukaan ei ole täydellinen, mutta välillä hämmästyttää miten huonosti sitä voi osata äidinkieltään...

      Poista
  3. mulla on parit h&m'n pussilakanat joissa on napit alareunassa! toimii :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos neuvosta, pitää varmaan ostaa seuraavat lakanat sieltä! Jospa ne napit vähän hidastaisi peiton kuoriutumista :-D

      Poista
  4. Hehe, miulla on enkkulakanoiden perinteen mukaisesti nepparit kaikkien lakanoiden jalkopäässä ja pitkin yötä kuulen, kuinka ne raksahtelee auki ja täkki päätyy kuin päätyykin ulos... Ei siis moiset meikää yöllä hidasta. Minuukin ärsyttää kielioppivirheet! Puhekieltä esim blogissa kirjoittaessa en pidä sitä niin tuhannen tärkeänä, mutta vähänkin virallisemmassa tekstissä on kyllä pilkkujen ja lauseenvastikkeiden oltava kohdallaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, paras ratkaisu olis varmaan liimata pussilakana kiinni peitton tai jotain :-D Ja joo, siis meinasin itsekin mainita lauseenvastikkeista! Ihan sanomalehdissäkin lisätään niiden kanssa pilkkuja...

      Poista