maanantai 23. toukokuuta 2016

Edulliset meikkilempparit

En ole tainnut oman blogini puolella koskaan aiemmin kirjoittaa kosmetiikasta, mutta kerta se on ensimmäinenkin!

Tässä postauksessa esittelen meikkituotteita, joiden hinta-laatu-suhteeseen olen ollut tyytyväinen. En yleensä panosta yksittäisiin tuotteisiin paljon kymppiä enempää ja ostan muutenkin meikkejä tosi säästeliäästi, joten tuotteet ovat aika lailla sen mukaisia - varmoja arkituotteita, joihin olen tykästynyt ja joita olen ostanut kerrasta toiseen!


Meikkivoiteista suosikkini on Lumenen Lonqwear blur foundation, joka oli erään illanvieton meikkikeskustelun perusteella monen muunkin lemppari! Meikki kestää hyvänä koko päivän ja peittää sopivasti, ja tätä olenkin käyttänyt jo aika pitkään.

Mineraalimeikkipohjia olen kokeillut useampia, ja niistä taas suosikikseni on noussut Bare Minerals! Joku ehkä muistaa postauksen näistä kaaauan aikaa sitten... :-D Mineraalimeikkipohja on älyttömän riittoisaa, ja Bare Mineralsissa tykkäsin erityisesti sen jättämästä pienestä kuulaudesta! Esimerkiksi Lily Lolo jäi mielestäni vähän turhan puuteroidun näköiseksi. Tämä on muita tässä postauksessa esiteltyjä meikkejä selkeästi hintavampi, 30-45 euroa ostopaikasta riippuen.

Ecotoolsin siveltimiä olen käyttänyt nyt 3,5 vuotta, eikä niistä ole irronnut vielä karvaakaan! Nämä ovat laadukkuutensa lisäksi sekä edullisia että ekologisia, joten en voi kuin suositella firman tuotteita.

Matkakabukin ostin alunperin mineraalimeikkipohjan levittämiseen, jossa se toimiikin paljon paremmin kuin esimerkiksi Bare Mineralsin starttipakkauksen siveltimet! Jämptillä siveltimellä saa levitettyä puuterin kasvoihin tosi peittävästi.

Essential eye set on ollut silmämeikin suhteen ihan ehdoton hankinta! En todellakaan pärjäisi juhlameikeissä luomivärien kanssa ilman näitä pikkukavereita.

Ripsiväreistä olen tykästynyt Lumenen Wild Curliin vedenkestävänä! Kuminen harjasosa ja käteen istuva muoto ovat mun mieleen, ja ripsarikin pysyy ripsissä oikein hyvin.

Tykkään käyttää luomivärin pohjustajia, vaikka en yleensä laitakaan luomille kuin rajaukset. Pohjustajista E.l.f.:in Eyelid primer on ollut hyvä budjettivalinta (hinta ehkä alle 3 e?), jota olen kuluttanut jo pari kappaletta! Nyxin Eye shadow base sen sijaan ei tunnu kuluvan sitten millään - ostin tuon kaksi vuotta sitten Ausseista, eikä pintaan ole tullut kuin pikku kuoppa! Tykkään Elfiä paksummasta koostumuksesta, mutta purnukkamuodon takia pidemmillä kynsillä tuotteen kaivelu saattaa olla vähän vaikeaa.

Kulmakarvojen laitossa olen käyttänyt viimeisen vuoden ajan kulmakynää, mutta nyt palasin puuterimaisen koostumuksen pariin! Kulmat saa mielestäni helpommin täytettyä siveltimellä kuin kynän kanssa. Essencen kulmapaletissa kumpikin sävy sopii hyvin vaaleiden hiusten kanssa - tämä oli tärkeä kriteeri, sillä olen aika kyllästynyt epätasaisesti kuluviin kulmapaletteihin, joiden tummia sävyjä ei tule käytettyä koskaan. :-D Essencen paletti on kovin huteraa tekoa, mutta hintakin on toisaalta vain naurettavat kolme euroa!

Kulmavärin kanssa käytän myös vahaa. Yleensä palettien omat vahat loppuvat alta aikayksikön, joten koen parhaaksi ostaa vahan erikseen. Tämä Nyxin Eyebrow pencil on kestänyt nyt jo pari vuotta, mikä on aika hyvä suoritus! Seuraavaksi tosin kiinnostaisi kokeilla geelimäistä tuotetta.

Lumenen True passion lip color sävyssä 5 Exquisite touch / Ylellinen tunne on huulipunista kyllä ihan lemppari! Tätä ennen en ole uskaltautunut kauheasti käyttämään huulipunia, mutta tämä oranssinpunainen sävy sopii mulle niin kivasti, että siitä on tullut osa mun arkimeikkiä. Pysyvyys saisi kyllä olla parempi, joten olen ajatellut huultenrajauskynän ostamista tämän kaveriksi.

Onko teillä jotain samoja suosikkeja? Tai mikä parempaa, jos teillä on vinkata jotain parempia meikkituotteita, kertokaa ihmeessä!

3 kommenttia:

  1. Kulmien laitossa mun ikuisuus lemppari ja ykkönen on ollut Lumenen blueberry kulmienmuotoiluvaha. Muutamalla harjaisulla saa samalla kertaa sekä vahan, että värin! Suosittelen, on tosi edullinenkin vielä. :) muu kosmetiikka onkin luonnonkosmetiikkaa mitä käytän. :)

    VastaaPoista
  2. Miten sä saat ton ripsarin pois ilman et ripset lähtee samalla? :D Mul on sama käytössä, mut meikkaan niin harvoin et sitten ku toi pitäs saada liukenemaa jollain pois ni silmät punottaa seuraavan päivän... Tehokkainta mulla on ollu sellanen Maybellinen 2 in 1 meikinpoistoaine mut silläki saa kyllä hinkata... Onks vinkkei? Rakastan muuten tota ripsarii ja vedenkestävä sen pitää olla, ni en haluais vaihtaa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en mäkään oikein saa... :D Käytän ihan perus silmämeikinpoistoaineita, ja tuntuu aina jäävän vähän ripsiin! Koitan hinkata vaan mahdollisimman hellävaraisesti pois, ja ne mitä en saa, pyyhkäisen sitten aamulla silmän juonteista. Hyvä ripsarihan toi tosiaan on, mutta vähän turhankin pysyvä!

      Poista