maanantai 4. heinäkuuta 2016

Kirppispaidan pikatuunaus

Olen jo aika pitkään vältellyt "ihan kiva jos tätä vähän muokkaa" -vaatteiden ostamista. Kuten kaikki nimittäin tietävät, ne vaatteet jäävät kuitenkin ajoiksi johonkin korjausompelukassiin pyörimään, kunnes ne lopulta laitetaan takaisin kierrätykseen. Nyt kuitenkin bongasin kirppikseltä tosi kivan kukkapaidan, joka vaati vain vähän fiksausta: hihat olivat liian pitkät ja kokovalkoiset napit toivat mieleen pyjaman.

Siispä paita lähti mun matkaan, ja päätin korjata epäkohdat saman tien, ennen kuin koko projekti taas unohtuu johonkin vaatehuoneen ylähyllylle. Puolessa tunnissa vaihdoin napit helmiäisiin ja ompelin hihojen käänteet saumoista kiinni niin, etteivät ne rullaudu auki. (Oon sitä mieltä, että kaikki lahkeet ja hihansuut näyttävät paremmilta rullattuina! Nyt mulla onkin entistä kivempi kesäpaita. Jee!
Oon koko kevään ja kesän haaveillut ompelusta, ja nyt tuntuu, että viimein pääsen toteuttamaan suunnitelmiani! Sopivat kaavat, kankaat ja materiaalit on hankittu jo pariin projektiin, joten lähiviikkoina pääsen toivottavasti esittelemään valmiita projekteja bloginkin puolella. Nytkin taidan palata takaisin ompelukoneen äärelle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti