tiistai 12. heinäkuuta 2016

Paljon asiaa repusta

Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei mulla ole Iidalle mitään synttärilahjaa. Muutenkin olen aina surkea lahjojen hankkija - haaveissa kajastaa ihanat itsetehdyt tai ajatuksella valitut personoidut lahjat, mutta todellisuudessa aika loppuu kesken enkä saa hankittua edes korttia.

Vaan tänä vuonna teinkin toisin! Menin luvanneeksi Iidalle repun, joten sen päätin myös tehdä valmiiksi ja ihan ajallaan. Ja tässä se nyt on, itse tehty reppu! Ja mun ensimmäinen valmis ompeluprojekti vuosikausiin!


Reppu valmistui Villa ja Villa -blogin mainiolla ohjeella, toki pienin muutoksin. Ompeluvaiheiden kanssa ei siis tarvinnut kauheasti arpoa, ja projektista selvisinkin yllättävän vähillä hermoromahduksilla.


Selkäpuolen vahvikkeeksi ja olkapehmusteiksi ostin Etolasta solumuovia, metrivetoketjua olin tilannut jo aiemmin saksalaisesta nettikaupasta ja kaikki loput tarvikkeet löysin ihan Jättirätistä! Mitään kivaa kangasmerkkiä repun etupuolelle en onnistunut valitettavasti löytämään, joten siltä osin reppu tuntuu jääneen vähän paljaaksi. Repun ompelussa yritin panostaa kestävyyteen, ja esimerkiksi tukikangas olikin kaupan vahvinta ja ohjeesta poiketen nylonhihna kulkee olkahihnan sisällä koko matkalta.


Nyt Iidan synttärit on juhlittu, reppu on päätynyt omistajalleen ja mäkin olen palannut takaisin kotiin ompelukoneen ääreen. Reppujen ompelu ei kyllä jäänyt tähän, ja seuraavana jonossa ovatkin pikkusiskoni! Tässä välissä tosin taidan ommella jotain ihan muuta, ihan vaan omien hermojeni vuoksi... :-D

2 kommenttia: