sunnuntai 21. elokuuta 2016

Penkkiurheilijan tunnustukset

Tänä vuonna mun on ollut vaikea tunnistaa itseäni, sillä oon katsonut peräti neljät (!) urheilukisat telkkarista. Aina aiempina vuosina oon nimittäin ollut se tyyppi, joka seurasi vuoden 2011 lätkäfinaaliakin vain Facebook-päivitysten kautta ja viime vuonnakin tein kisakatsomossa mieluummin pääsykoetehtäviä kuin seurasin kiekon liikkumista kaukalossa.

Joku olympialaisissa on kuitenkin sykähdyttänyt mua, vaikka olen aikaerosta johtuen nähnytkin lähinnä jämälajien karsintoja ja välieriä. Oon katsellut kalpamiekkailua, jonka finaalissa korealainen nousee pitkän alakynnessä olon jälkeen kultamitalistiksi, hämmästellyt rytmisen voimistelun notkeita kumi-ihmisiä ja nähnyt kuinka malesialainen sulkapalloilija voittaa välierissä viimein kiinalaisen arkkivihollisensa. Kuka tässä mitään yleisurheilun finaaleja tai jääkiekkoa kaipaakaan, kun samanlaisia tunne-elämyksiä voi kokea pöytätenniksen välierissä?



No, kesäolympialaiset taitaa olla nyt taputeltu ja niin myös tämä kesäkin. Huomenna alkaa kauan odotettu fuksiviikko numero 2! Mun syksystä tulee aika kiireinen, mutta koitan pitää prioriteettina sen, että ehdin myös liikkumaan säännöllisesti. Penkkiurheilu sen sijaan taitaa jäädä vähemmälle, ellei telkkarista satu sitten tulemaan jotain miesten sulkapallon välierän kaltaista spektaakkelia.

2 kommenttia:

  1. Mä oon kyllä jollain tasolla tykännyt urheilusta, mutta en kuitenkaan kovin aktiivisesti ole penkkiurheilua harrastanut (paitsi jääkiekon mm ja talviolympialaiset on aina must see). Nyt ihan omaksikin yllätykseni seurasin olympialaisia aika paljon, telkusta pyöri mm. judo, telinevoimistelu, beach volley, juoksulajit, nyrkkeily, paini.. Ja tähän asti oon luullut, etten edes pidä nyrkkeilyn tai lentopallon seuraamisesta, mutta nehän oli supermielenkiintoisia haha :D

    Tsemppiä fuksiviikko vol kakkoseen, fuksiviikkoilunkin voi laskea ihan oman luokan urheilulajikseen.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mäkin huomasin katsovani jotain pingistä ihan innoissani, vaikka en oo ennen tätä vuotta mitään urheilua telkkarista seurannut! Jotenkin vaan tempas mukaansa ja monta kertaa avasin telkkarin ihan olympialaisia katsoessani, vaikka koskaan aiemmin ei oo tullut sellasta tehtyä :-D Kiitos kommentista ja tsempeistä, fuksiviikko kyllä tosiaan käy urheilusta!

      Poista