maanantai 14. elokuuta 2017

Solmussa


Keväästä asti on ollut vähän sellainen olo, että olen jotenkin solmussa. Elämä on kuin suodattunut jonkin siniharmaan alakuloisuusfiltterin läpi: olen ollut yksinäinen, kotoa lähteminen on ahdistanut, peilikuva on ollut ruma ja hymyily on tuntunut luonnottomalta. Huonot hetket muuttuivat päiviksi, päivät viikoiksi ja kuukausiksi.

Nyt mulla on kuitenkin ollut kuukauden parempi, normaali olo. Olen herännyt aamuisin iloisena, opiskellut ahkerasti, lenkkeillyt kolmesti viikossa, löytänyt uusia kiinnostuksen kohteita ja nähnyt kavereita. Tällä viikolla kävin pitkästä aikaa juttelemassa YTHS:llä ja olin ihan kuin eri ihminen. En tiedä mistä tämä mielialan muutos johtuu: ehkä lepo ja stressittömyys ovat tehneet tehtävänsä, tai ehkä tähän ei edes ole sen kummempaa syytä. Tuskin tämäkään fiilis säilyy ikuisuuteen - väistämättä tulee huonoja päiviä ja kausiakin - mutta just nyt on hyvä olla. Ja se riittää. Minä riitän.


Paita Valley Girl / hame Zara / kengät DinSko

1 kommentti:

  1. Hienoa että nyt taas päivä paistaa! Olet upea ja lahjakas nuori ihminen, mutta elämänkokemusta tarvitaan että oppii arvioimaan omat voimansa. Olit varmaan tiiviin vuoden jäljiltä vain väsynyt, joten hyvä että sait levättyä. Toivotan kaikkea hyvää elämässä sinulle!

    VastaaPoista